zondag 4 augustus 2013

UITEENLOPENDE UITLEG UITLOOP


Gut, gut, gut, dat rundvlees. Het houdt maar niet op. Ambachtelijk verwerkt door vijfentachtig  polen op een kampeerterrein blijken er weer/nog grote hoeveelheden paardenvlees in the zitten. Waar komen al die paarden vandaan dan? Want: ik zie ze niet staan, en u ziet ze niet staan, en ondertussen glippen ze wel met z’n allen dat rundvlees in. Of sturen ze die paarden eerst naar Thailand om verbouwd te worden naar koeien? Alsof al dat gehinnik over het rundvlees niet genoeg is, lijkt er nu ook een eierschandaal te zijn, want “boeren in Duitsland” verkopen gewone eieren als uitloopeieren. Nu zijn eigenlijk alle eieren volgens mij uitloopeieren (behalve de hardgekookte dan), dus ik zie het probleem niet zo.


Want wat is het echte probleem? Scharrelboeren. Ik zeg het maar even. Die boeren die maar wat bij mekaar scharrelen en dan zeggen: “dit is bio-vlees van uitloopkoeien”. Waar nooit een paard bij in de buurt geweest is. En als de boeren zich keurig gedragen zijn er ook nog de scharrelvleesverwerkers. Die verwerken dus geen scharrelvlees, maar scharrelen het te verwerken vlees uit gevarieerde oorsprong bij mekaar. Volgt U ’t nog? Mooi zo.


Over scharrelen gesproken: weet u wie er ook aardig op los gescharreld hebben? De zorgverzekeraars. In 2012 was er een winst van (ga effe zitten) 1,4 MILJARD Euro. Dat is dus nadat ze de rekening van de aspirines en de leukoplast hebben betaald. En nadat ze al die veels te dure mahoniehouten directeursbureaus hadden aangeschaft. Gelukkig kregen wij als consument wel meteen een premieverlaging. Premieverlaging. Ver-la-ging. Van dat-ie dus minder wordt. Nee, heb ik ook niks van gemerkt.


En dat is niet de enige sector waar druk gescharreld wordt, uiteraard op uw kosten. U neemt ook deel aan allerlei andere grappige projecten van de overheid (voor  de overheid die inmiddels over is) in de vorm van het verstrekken van hele bootladingen wachtgeld. Zo in de zin van: ik was gemeenteraadslid (of fractievoorzitter, of een andere bestuursmatige vorm van ambtenarij) en nu bekleed ik die positie niet meer, dus krijg ik nu nog steeds dik betaald. Dit in het kader van dat ik dan al die mensen die moeten werken voor de kost niet in de weg loop met mijn sollicitaties op banen die zij nodig hebben (om mijn wachtgeld te kunnen betalen).  Ik heb zelfs een idee waar de kreet “wachtgeld” vandaan komt: Ambtenaar: “Shit. Net mijn baan verloren. Dan maar op weg naar het UWV… Eerst even de post openmaken.  Wacht! Geld!


Dan is er als laatste (niet echt, want er is natuurlijk nog veel meer) het scharrelspoor, dat zich bedient van de door sadisten uitgedachte OV Chipkaart. De OV Chipkaart zorgt er voor dat NS en ProRail rente van uw zuurverdiende centen kunnen trekken (in de vorm van reizen op saldo) terwijl u (blijkbaar) uw handen mag dichtknijpen als de treinen op tijd rijden, als ze al rijden.  De volgende keer als u op het treintoilet zit moet u daar maar ’s over nadenken. O, wacht. Treintoilet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten